October 31, 2010

Solara - Cornucopia3D'den Ödül


Bir süredir üzerinde çalışmakta olduğum uzay aracım (space speedster) sonunda tamamlandı. Sıfırdan, herhangi bir hazır model kullanmadan - ayrıca max/maya/xsi gibi popüler oyuncaklar yerine Cinema 4D, Headus UV ve Photoshop kullanarak yaptım (Photoshop kaplamaların hazırlanması, ve post production aşamasında kullanıldı). Daha önceden derslerine başvurduğum SimplyMaya.com sitesinde gördüğüm Sand Speedsterdan yoğun ölçüde esinlendim - ama dersi HİÇ izlemedim. Sadece konsepti kendi yöntemlerimi geliştirerek uyguladım.

Arkaplandaki gezegen ortamını çok sevdiğim ve 4. versionundan beri kullandığım Vue Infinite ile oluşturdum. Ayrı olarak render edip Cinema 4D'nin background ve floor objelerini compositing taglerli ekleyerek Cinema içerisinde kompositledim. Ama yine de multipass (çoklu geçiş) render alarak geminin olduğu ön planı arkaplandan ayırdım ve son birleştirme (kompozit) işlemini Photoshopda yaptım - bu daha fazla kontrol sağladı.

Zor olan Vue Infinite'deki ışıklandırma ve atmosferik yansımaları Cinema 4D'de aynen simule edip gemi sanki o ortamdaymış gibi göstermekti. Sağ alttaki küçük robot ise Poser'dan alınma. Komposizyonun biraz daha ilgi çekici olması için ekledim. Yapım aşamalarını bu bloga zaten postalamıştım. Merak ederseniz bakabilirsiniz.


Solara, Cornucopia3d.com'da ön sayfaya seçilmiş ve özel çalışmaların kabul edildiği Cream Of The Crop Galerisine alınmıştır.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails